středa 26. ledna 2011

Fazole?

Šla jsem nakoupit a mé oko se pozastavilo nad čerstvými fazolovými lusky. Není sice ještě jejich sezóna, ale tak co, trochu jara nám neuškodí,ne? Samozřejmě jsem je vzala a to jsem ani pořádně nevěděla, co s nimi udělám. Nejvíc mi k fazolím sedí slanina a smetana, usoudila jsem tedy, že tato kombinace bude nanejvýš vhodná. Bylo mi ale jasné, že za „pouhé“ fazole ve smetaně doma medaili nedostanu, takže jsem do party přibrala ještě vepřovou panenku. A výsledek? Musím se pochválit, v číselné kombinatorice jsem byla velmi podprůměrná, zato v té chuťové! Ňam!

Fazolové lusky:
Fazole umyjeme a odkrojíme šťopky (tak tomu říkám já, vůbec nevím, jak se to píše:). Dáme je do vroucí vody a podusíme doměkka (opravdu to netrvá dlouho, tak pozor, aby se nerozvařili). Když jsou fazolky měkké, slijeme je, přidáme k nim 30% smetanu (1 kelímek) a opečenou slaninu a necháme probublat, aby se smetana trochu zredukovala a byla hustá. Nakonec přidáme jeden prolisovaný stroužek česneku, sůl a pepř.



Vepřová panenka:
Panenku nakrájíme na medailonky, opepříme, potřeme olejem a posypeme lístečky čerstvého tymiánu (může být i sušený). Na pánvi medailonky opečeme ze všech stran, než maso získá světle hnědo-zlatavou barvu. Nakonec maso přemístíme do pekáčku, přikryjeme alobalem a dáme ho ještě do trouby (8 minut, 200 stupňů). Před podáváním necháme chvíli odpočinout. Já solím až nakonec, tak nezapomeňte přidat ještě sůl!

2 komentáře: