neděle 9. ledna 2011

Marvellous Sunday Cheesecake



Nejsem zrovna na sladké, ale cheesecake mám ráda. A protože v rodině máme hned několik čokoholiků  v pokročilém stádiu závislosti, rozhodla jsem se, že ten klasik cheesecake okořením ještě trochou čokolády. Tento dezert není náročný, a přitom ho můžete předložit i vzácným hostům, kteří si dozajista pochutnají.  Všechny suroviny na cheesecake v pohodě seženete v každé samoobsluze. Tedy kromě vanilkového extraktu. Investici do této zázračné lahvičky vřele doporučuji! Přidává se po kapkách a dodá všem vašim dezertům příjemnou vanilkovou příchuť.
Takže já Vám přeji, abyste si na cheesecaku pochutnali a byli z něho unešení stejně jako já.  Mně totiž dneska, hošánek jeden, pěkně zvednul náladu!:)

 P.S. pro nekonzumenty sýra (a že jich znám dost): Cheesecake nemá se sýrem jako takovým nic moc společného, tak s chutí do něj!

Ingredience:
200g máslových sušenek
50 g másla
1 tabulka tmavé čokolády, trochu másla
600g tvarohového sýra (Lučina, Philadelphia)
150g cukru
2 vejce
2 lžíce hladké mouky
Pár kapek vanilkového extraktu


Nejdříve si připravíme podklad. Máslové sušenky rozdrtíme (já to dělám paličkou na maso:) a potom přidáme změklé máslo. Suroviny se spojí a my je přendáme do vymazané a vysypané dortové formy. Pěkně udusáme. Nyní si ve vodní lázni rozpustíme čokoládu s trochou másla (bude potom krémovější a to potřebujeme). Poté růčo nebo šlehačem šleháme sýr a cukr. Potom přidáme čokoládu, vejce, vanilkový extrakt a mouku. Znovu prošleháme. Nyní celou směs přelijeme do dortové formy na sušenkový korpus. Pečeme 45 – 60 minut na 150°C. Před podáváním doporučuji vychladit.


4 komentáře:

  1. Mňam... ale já nemůžu:( A ten vanilkový extrakt jsem taky měla, byl fajn, ale na pravou vanilku z Reunionu (doručenou maminkou) to nemá:)

    PS: http://www.puregourmandise.com/recettes/015.htm

    A taky hodně vařím jáhly... co nějaký recept z toho?

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, Eriko, při tvý první větě "Nejsem zrovna na sladké..." jsem si vzpomněla na náš den sladkostí :D Johana

    OdpovědětVymazat
  3. Cože?! Vy jste měly den sladkostí?! A já byla kde???! :-D Příště chci taky! Jinak cheesecake je úžasná věc, já ještě přidávám do těch rozdrcených sušenek kromě másla i med, docela dobrá vychytávka ;-) A nahoru dávám malinovej džem, takovej ten strašně dobrej, Kwertau?, nebo tak nějak,a pokapu to šťávou z limetky. Mňam!
    Dom.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, Domčo, to byl asi zrovna jedinej den, kdy si nebyla ve škole...:)
    A díky za tipy, med určitě zkusím!:)

    OdpovědětVymazat