čtvrtek 6. ledna 2011

Bylo to maso...

Bojíte se doma dělat bifteky a raději na ně chodíte do restaurací? Já též, ale jelikož jsem dostala úžasnou grilovací pánev (Díky, babi!), tak mi nezbylo nic jiného, než překonat obavy, prohledat internet  a začít vařit.
Receptů, rad a tipů, jak udělat ty nejlepší bifteky na světě jsem našla spoustu. Nakonec jsem tedy spojila několikero poznatků a z toho vymyslela postup, jak to všechno spáchám.
Pečeme, pečeme...
Nejdřív jsem koupila maso. Nešlo zrovna o maso z argentinského dobytka, ale i tak jsem se s kvalitou celkem spokojila. Bifteky nejsou řízky, takže jsem je nenaklepávala. Místo toho jsem je po obvodu stáhla provázkem – jednak z estetického hlediska, budou hezky kulaté a pravidelné, a také z pečícího hlediska, neb se nám pěkně propečou. Potom jsem je opepřila, zakápla olivovým olejem a šoupla do ledničky asi tak na hodinu. Jak jsem se dočetla, tak největší zlo, které můžete biftekům udělat, je za 1. posolit je ještě před pečením a za 2. píchat do nich vidličkou. Takže to nedělejte...Obojí způsobuje, že z masa vyteče šťáva a fakt to potom nebude dobrý. Pokračujeme dál a ještě, něž začneme doopravdy vařit, je důležité si pořádně, opravdu hodně pořádně rozpálit pánev. Potom na ní teprve můžeme dát bifteky. Já jsem je pekla z každé strany 3 minuty a výsledek byl rare, saignant neboli krvavý. Samozřejmě záleží na výšce, stáří, druhu masa, ale já pro příště nechám bifteky na pánvi minuty čtyři. Tím ještě nekončíme, když biftečky vyndáme z pánve, necháme je tak na 5 minut odpočinout. Mezitím si rozehřejeme troubu na 220 stupňů a po odležení, do ní dáme bifteky ještě dodělat (asi na 4 minuty). Jak jsem pochopila, trouba může zachránit to, co se vám nepovedlo na pánvi. Jestliže se vám zdá maso stále krvavé, můžete ho v troubě dopéct do požadovaného stavu a konečný výsledek, přitom neztratí na kvalitě.
A co je to oranžové? To je kaše ze sladkých brambor – batátů. Oloupete je, patnáct minut vaříte a nakonec je rozšťoucháte s máslem. Jako příloha k maso je vynikající, já bych jí klidně mohla jíst i jen tak. Teď je batátová sezóna, tak si je zakupte a ochutnejte!


To je asi tak všechno o biftecích, zatím. Takže až se vám někdy dostane do ruky super hovězí nebo budete obdarováni pánvičkou jako já, nebojte se toho a pochutnejte si na biftecích v teple domova!:)

1 komentář: