pátek 18. února 2011

Skoro jako od babičky...

Také vaří vaše babička nejlíp na světě? Také to u ní tak krásně voní? Také vám nabízí vše od pečené kachny přes peníze až po jablíčka ze zahrady? U mojí babičky to tedy tak vždy bylo, vždy jsem měla pocit, že by se pro mě rozkrájela na mini kousíčky. Na návštěvě u ní nebyla plotna nikdy studená, jídlo vždy vynikající a laskavost nezměrná. V čem spočívá toto kouzlo kuchyně našich babiček? Já si myslím, že je to v tom, že babičky: a) nevaří  z povinnosti, b) mají dost času, c) vaří prostě pro svoje milovaná vnoučata! 

Kuře v jogurtu, brynzové sušenky, buřty na pivě – ó to byla nejlepší babiččina dílka, která z mé chuťové paměti nikdy nezmizí! Já se před její domácí kuchyní skláním a dnes jsem se skromně pokusila doma vytvořit tolik chybějící atmosféru à la „jsme u babičky na chatě a je nám fajn“. 

Jedno místo v naší rodině už zůstane navždy prázdné, ale myslím, že dnes měla nahoře babička ze mě radost!:)

Pečená králičí stehna na česneku, s krémovou bramborovou kaší a růžičkovou kapustou:


Hedviko, neboj, není to Žofka!:)

2 komentáře:

  1. ..Erčo, když nemáš Honzu doma, nechceš mě, zanginku vykrmit? :D Vypadá to úžasně

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, škoda jen, že je to králík:)... já tyhle zviřátka nemohu na talíři přenést přes srdce-žaludek:)

    OdpovědětVymazat