neděle 3. července 2011

Quiche: Mon chef-d´oeuvre

Quiche je moje zamilované jídlo. Nemám tím ale na mysli mrňavý, zcvrklý quiche za 70 Kč u Paula, myslím na ten můj je domácí, voňavý, vypečený a chuťově explozivní. Základní recept mám z Apetitu a s menšími úpravami ho používám pokaždé. Důkazem kvality budiž to, že ani na kuchařském kurzu mě nepřesvědčili, že jejich recept je lepší než tento.



Základem je těsto. Ve francouzských receptech jsem narazila i na listové těsto, já si ale myslím, že to pravé a originální je "pâte brisée", v českém překladu těsto křehké, lámavé. Název odpovídá tomu, jak moc se nad těstem budete rozčilovat. Několikrát jsem nad zoufalostí situace, kdy se těsto rozpadalo na tisíc kousků a nešlo z něj vytvořit vůbec nic, uronila slzu. Ale chce to jen trochu cviku a trpělivosti. V případě krajní nouze lze použít i to listové.

Zde je link na recept, kterým když se budete řídit, uspějete.
http://www.apetitonline.cz/recepty/5274-cibulovosyrovy-quiche.html

Osobní dodatky: Přidávám do smetanové směsi k sýru a cibuli ještě opečenou slaninu nebo pršut. Sýru dávám 200 g a to půlku ementálu/goudy a půlku cheddaru/mimolettu (pro pěknou barvu).

Vyzkoušejte to a budete to milovat. Opravdu.

Žádné komentáře:

Okomentovat