úterý 28. června 2011

Jsem zpět...

Jsem zpět a začínám znovu žít. Končí období, kdy jsem nevařila, nepekla, nepila, nefotila, nepsala, nečetla a nenakupovala...Zkouškové je prevít, to vám povim!
Ale teď už je to všechno za mnou, takže vzhůru do letního vaření s krásnými čerstvými věcmi, s bylinkami a hlavně skvělou náladou!
Včera jsem tedy oprášila hrnce a pánve a začala s Ratatouille. Inspiraci jsem načerpala z Itala v kuchyni, který měl jako hosta Chantal. Při sledování jsem vydatně slintala a tak mi to nedalo a musela jsem Ratatouille neodkladně uvařit!
Ratatouille (úžasné slůvko, což?) pochází z jižní Francie, a tudíž je to jídlo lehké, letní a dokonalé. Připravte si kopec zeleniny a olivového oleje, začínáme!


Ingredience:
4 rajčata
2 papriky (žlutá a červené)
2 bílé cibule (měla jsem normální, české a bylo to fajn)
1 cuketa
1 lilek
150 ml suchého bílého vína
olivový olej
koření, nejlépe čerstvé - rozmarýn, tymián, prostě Provence


Zeleninu jsem rozdělila na 2 pánve: Na první opečte papriky a cibuli (samozřejmě na olivovém oleji) a na druhé lilek a cuketu. Cibule stačí nakrájená na půlkolečka a zbytek na středně velké kousky. Až se vám zelenina pěkně opeče, sesypte všechno do většího hrnce a přidejte pokrájená rajčata. Opět promíchejte, přidejte ještě  trochu olivového oleje a dejte na mírný oheň. Až to začne trochu syčet, zalijte bílým vínem. Přiznávám se, že s mírou vína si nejsem jistá, prostě to zalijte asi do čtvrtiny, přiklopte částečně pokličkou a nechte dusit. Duste, duste a duste, dokud se víno nevypaří (tzn. až ho nebudete z pokrmu cítit) a dokud všechno nebude měkké a vláčné.


Voilà!

My jsme si k Ratatouille dali bílou bagetu a dnes jsme jím naplnili omeletu. Co vám budu povídat, bylo to magnifique!:)

Žádné komentáře:

Okomentovat